Od wielu lat coraz większa liczba nauczycieli i rodziców skarży się na niedojrzałość emocjonalną uczniów. Programy nauczania w Polsce przepełnione są treściami dydaktycznymi, nastawione na zdobywanie wiedzy, a często zapomina się o nierozłącznym elemencie każdego człowieka: emocjach. Dziecko jest szczególnie narażone na trudności szkolne, w których głównym źródłem jest brak umiejętności kontrolowania i radzenia sobie z własnymi emocjami oraz rozpoznawania ich u innych. W grupie pojawiają się uczniowie wycofani, nieśmiali lub też przeciwnie – bardzo złośliwi i agresywni. Wychodząc naprzeciw tym trudnościom,

Stworzyliśmy projekt, poprzez który dzieci mogą nauczyć się kontrolować swoje emocje oraz zachowanie czy panowania nad sobą.

 

Przygotowane przez nas warsztaty opierają się na autorskich pomysłach, sprawdzonych empirycznie podczas pierwszych edycji projektu. Na początku badane są zdolności dziecka do rozpoznawania przedstawionych na zdjęciach emocji i nazywania ich w określonych sytuacjach. Badanie polega na wypełnieniu przez dzieci autorskiej ankiety online. Kolejne spotkania w interaktywny sposób przybliżają dzieciom ciężką i niezrozumiałą dla nich tematykę emocji, dzięki poznaniu  podstawowych emocji oraz podstaw inteligencji emocjonalnej. Każde dziecko na zakończenie warsztatów otrzymuje imienny dyplom „Mistrza emocji”. Konspekty poszczególnych zajęć są starannie przygotowane przez wolontariuszy w oparciu o wyznaczone wcześniej cele. W całość projektu włączeni są także rodzice. Kierujemy do nich listy, zawierające opisy naszych działań oraz zaproszenie do współpracy i kontynuacji wspierania dziecka w przeżywaniu emocji w domu. Mogą się tym zająć, dzięki proponowanym przez nas ćwiczeniom i wskazówkom, które będą zamieszczane na naszym blogu informacyjnym. Zapraszamy więc do lektury!

Autor: Natalia Caban