Historia
Wyobraź sobie, że jesteś nauczycielem w nowej szkole. Z uśmiechem na twarzy pierwszego września przekraczasz próg swojej nowej klasy. Masz już w głowie plany na najbliższe miesiące waszej współpracy, jednak to co widzisz, dalekie jest od ideału którego oczekiwałaś/oczekiwałeś.
Wkraczasz do klasy pełnej indywidualności, do klasy w której Twoi podopieczni mają już nadane „etykiety” i określone, często nieprzyjemne zachowania względem siebie.
Jakie aktywności opracujesz aby dzieci pod koniec semestru czuły się lepiej? Jak zmieścisz je w zaledwie kilku godzinach wychowawczych? Jak Twoje działania wpłyną na poszczególne dzieci
i sytuację w klasie?
Jak przebiega gra?
Gracze wcielają się w role nauczycieli i muszą podjąć decyzje, które pomogą (lub nie) polepszyć interakcje panujące w klasie.
Podczas czterech rund, gracze proponują konkretne aktywności, które będą odpowiedziami na sytuacje panującą w klasie oraz będą spełniały szereg warunków narzuconych przez dyrekcję szkoły.
Po zakończeniu rund, uczestnicy prezentują swoje osiągnięcia i indywidualnie głosują na ćwiczenia w dwóch kategoriach: pomysłowości oraz stopnia, w którym odpowiadają na potrzeby dzieci. Wszyscy uczestnicy dostają w formie elektronicznej pulę nowych, oryginalnych ćwiczeń, gotowych do wdrożenia w ich własnych klasach.
Cel
Poprzez połączenie interakcji na żywo z elementami rywalizacji, gracze angażują się w dyskusje prowokujące refleksję i pokazujące często nowe spojrzenie
na znany już nam problem.
Dzięki nauce przez doświadczenie, gra pokazuje, że wspólny cel możemy osiągnąć na wiele różnych sposobów, pokazuje jak w krótkim czasie można znaleźć oryginalne zastosowanie przedmiotów wokół nas oraz jak rozwiązywać wspólnie problemy.
Mimo, że nie jest to celem samym w sobie, to jednak praca w grupach która jest jej elementem, pomaga również rozwijać umiejętności skutecznej komunikacji i podejmowania wspólnych decyzji.